Valget afgøres på Nettet – part 2
I juli skrev jeg indlægget ”næste valg afgøres på Nettet”. Jeg mener bestemt, at Nettet har haft en vigtig rolle i denne valgkamp. Denne valgkamp afgøres jo af tvivlerne – de personer, der ikke har lagt sig fast på ét parti.
Derfor er de besluttede/loyale UINTERSSANTE for partierne; de er jo allerede i kundekredsen. Hvis SF eksempelvis indrykker annonce i Information, vil de ramme personer de allerede appellerer til.
Danskerne søger flere og flere informationer på nettet, også i forbindelse med en valgkamp. Rigtig mange danskere tager politiske test på Nettet. Som tvivler kan det da i hvert fald give et fingerpeg om, hvor krydset skal sættes. Personligt vidste jeg godt, hvilket parti jeg ville stemme på, men fandt den personlige kandidat via Nettet.
Men stadigvæk mener mange iagttagere, at offline markedsføring er den sikre vej.
Jeg er helt uenig. At indrykke en annonce i en landsdækkende avis tilbagelænet i sofaen er selvmord i 2007. Der er så mange medier, at budskabet drukner.
Landsdækkende avisannoncer er for dyre. Jeg synes kun det skal bruges til de store linjer.
Det gælder om at tænke ud af boksen – og her er onlinemedier velegnet. For små penge kan man brænde i gennnem til vælgerne mens de er parate til ny informaiton med "Permission marketing". Se min hot eller not liste nedenfor.
HOT
- Nettet: Valgtests, Adwords, hjemmesider, blogs, viral marketing, portaler som Myspace og Facebook, computerspil etc.
- PR (gratis, troværdigt, bredt)
- Valgdueller (brænde i gennem med budskabet, dialogskabende)
- Personlig kontakt (f.eks. på storcentret. Især for de lokale)
- Bruge "ambassadører", f.eks. ungdomspartier (en troværdig person kan måske overbevise tvivlerne i sit netværk om at stemme på "sit" parti)
NOT
- Avisannoncer (Se ovenfor)
- Valgplakater ("Interruption marketing". Jeg tror det irriterer mere end det gavner).
- Radioreklame (Man kører måske bil og følger ikke rigtig med. Mangler at kunne se politikeren)
Etiketter: Spin i politik, Viral marketing / Internet marketing

0 Comments:
Send en kommentar
<< Home