Sanne Salomonsen spinder guld på X factor
Sanne Salomonsens er pladeaktuelt, og som enhver anden musiker må hun promovere sin plade. Lige nu høster realityprogrammet X factor vel nok landets højeste seertal. I fredags var temaet i X factor ”Sanne Salomonsen”. Det vil sige deltagere skulle alle optræde med en Salomonsen sang. Og Salomonsen var med i hele processen op til og under udsendelsen.
Er det et tilfælde, at Sanne Salomonsen deltager i X Factor netop nu? Nej, det er timet og tilrettelagt til mindste detalje. Folkene bag ”Sanne” har virkelig skudt papegøjen, da måske to millioner danskere har set og hørt Sanne. Meget belejligt, når hun nu er pladeaktuel. Samtidig kan hun "sole sig" i de unge deltageres 15 minutes of fame. Bedre markedsføring kan Salomonsens nye plade simpelthen ikke få.
Er det et tilfælde, at Sanne Salomonsen deltager i X Factor netop nu? Nej, det er timet og tilrettelagt til mindste detalje. Folkene bag ”Sanne” har virkelig skudt papegøjen, da måske to millioner danskere har set og hørt Sanne. Meget belejligt, når hun nu er pladeaktuel. Samtidig kan hun "sole sig" i de unge deltageres 15 minutes of fame. Bedre markedsføring kan Salomonsens nye plade simpelthen ikke få.
Men, hvorfor går DR med på den? Det her er i høj grad ”product placement” i form af hendes deltagelse i X factor. DR må have fået et eller andet for at tage Sanne med i programmet – hvorfor skulle de ellers gøre det i samme åndedrag som hendes plade udkommer?
Ligegyldigt hvad, så må man tage hatten af for Sanne Salomonsen og teamet: Dette er en genistreg, der helt sikkert vil sælge plader. De må have dollarsmil på læberne.
Ligegyldigt hvad, så må man tage hatten af for Sanne Salomonsen og teamet: Dette er en genistreg, der helt sikkert vil sælge plader. De må have dollarsmil på læberne.
Etiketter: Konspirationsteorier;, Mediekritik, Viral marketing / Internet marketing

0 Comments:
Send en kommentar
<< Home